حسین قلع ریز

روزنامه نگار

حسین قلع ریز

روزنامه نگار

تریبون نماز جمعه را جناحی نکنیم

پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ق.ظ


حضور گسترده مردم در  و  پیروزی قاطع حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری  29 اردیبهشت برخی از تحلیل گران سیاسی داخلی و خارجی را درکشیدن انتخابات به دور دوم و یا حتی پیروزی رقیب اصلی وی را به‌اشتباه محاسباتی انداخت .تصاحب 57 درصد آرا توسط حسن روحانی در مقابل سبد رأی  38 درصدی ابراهیم رئیسی باعث شد بسیاری از طرفداران کاندیداها از منظر خود انتخابات  را تحلیل کنند و به‌جای پذیرش شکست به فرافکنی طرفداران و حمایت‌کنندگان خود از نتیجه انتخابات بپردازند.

حسن روحانی در رقابتی نزدیک توانست بر شعارهای پوپولیستی و جذاب سه برابر شدن یارانه‌ها غلبه کند و مسیر عقلایی گذشته را با سرعت بیشتر به مردم وعده دهد.پیروزی که آسان و کم‌هزینه برای وی نبود.اما  واکنش اردوگاه اصول‌گرایان به شکست در انتخابات دوازدهم یک هفته پس از  29 اردیبهشت خود را نشان داد.اصول‌گرایان در انتخابات دوازدهم با تمام توان وارد صحنه کارزار شدند و از  تمام روش‌های  انتخاباتی اهم از ارایه وعده‌های پوپولیستی، ارسال هدایا و ... استفاده کردند و حتی محمدباقر قالیباف را برای تجمیع  آرا وادار به کناره‌گیری کردند.این حضور همه‌جانبه یک جناح در مقابل  مشارکت 73 درصدی مردم نتوانست پیروزی یا حتی نتیجه ایی امیدوارکننده  برای اصول‌گرایان به بار داشته باشد..

پیام کنایه‌آمیز ابراهیم رئیسی پس از انتخابات و تکیه‌بر آرا 16 میلیونی خود و  پیگیری مطالبات آنان و همچنین خودداری از تبریک برخی از اصول‌گرایان و روزنامه‌های نزدیک آنان به حسن روحانی نشان داد که اتاق‌های فکر برای توجیه شکست در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر  سخت به دنبال بهانه می‌گردند.اظهارات دبیر جامعه روحانیت مبارز و خطیب موقت نماز جمعه تهران در گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) مبنی بر تخلف میلیونی آرا و امکان جابه‌جایی آرا و اظهارات امام‌جمعه موقت تهران در نماز جمعه 5 خرداد و همچنین انتقاد برخی از ائمه جمعه از حواشی جشن‌های پیروزی طرفداران روحانی نشان داد که هزینه شکست برای اصول‌گرایان بیش ازآنچه تصور می‌شد،فراتر است به‌جای تبریک به رییس جمهور منتخب و حمایت از آرای اکثریت مردم،گوشه‌های غبارآلوده انتخابات را از جاده فرعی به اصلی آورده و با مطرح ساختن کاستی‌ها خواستار  تسکین شکست‌اند.

نماز جمعه به‌عنوان یک تریبون مقدس در اسلام شناخته می‌شود و تمامی مذاهب اسلامی نسبت به برگزاری آن اهتمام  می‌ورزند.نماز جمعه یکی از نمازهای فریضه محسوب می‌شود؛ با این تفاوت که شرط آن، برگزاری به جماعت است. ازاین‌رو، امام‌جمعه باید حداقل تمامی شرایطی را که امام جماعت باید دارا باشد. عادل بودن ازجمله مهم‌ترین شرطی که ائمه جمعه یا حتی امام جماعت یک مسجد باید به آن مشهور باشد.

عدل به‌عنوان پنجمین اصل دین ازنظر تشییع  در تمام  ارکان دین رسوخ دارد.اصل عدالت در سخن گفتن این روزها برای همه بایستی تکرار  شود .

#حسین_قلع_ریز

 

 

نظرات  (۱)

۰۶ دی ۹۶ ، ۱۲:۵۱ محمدهادی
سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم  ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928.
شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی