حسین قلع ریز

روزنامه نگار

حسین قلع ریز

روزنامه نگار

صدای ناهماهنگ ارکستر گردشگری اصفهان

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ب.ظ

#حسین_قلع_ریز

پس از تهیه سند آمایش سرزمین استان اصفهان و تاکید بر صنعت گردشگری و شرکت های دانش بنیان هر بخش استان چه دولتی و چه خصوصی به فکر  یک حرکت جهادی در صنعت گردشگری استان افتاد.تهیه برند بین المللی شهری  اصفهان از یک طرف و تشکیل مثلث های گردشگری در شرق ، غرب و مرکز کشور و بخشی نیز به دنبال رونق بوم گردی و جذب گردشگران کوله پشتی افتادند . 

جای تعجب است که طی سال های گذشته که نوشتن سند برای هر بخش مُد روز شده ، نوشتن سند استراتژی و نحوه رسیدن به اهداف بلند مدت مندرج در سند مورد توجه برنامه ریزان و تصمیم سازان قرار نگرفته است.

کلی گویی و بخشی عمل کردن ویژگی سازمان های دولتی و خصوصی استان در صنعت گردشگری شده است.هر بخش آنچه به فکرش درست می رسد را انجام می دهد .نبود طرح و نقشه راه مشخص و مدون همراه با سند استراتژی جز به جز و زمان بندی شده این صنعت دارای مزیت  را در اصفهان نصف جهان با چالش هایی روبرو ساخته است.  

یک ارکستر سمفونیک متشکل از سازهای کوبه ایی ،زهی و بادی زمانی مطبوع نظر مخاطبین قرار می گیرد که هر نوازنده در جای خودش و بر اساس  یک نت مشخص و زیر نظر یک رهبر بنوازد.اگر در ارکستر هر نوازنده ایی بخواهد  ساز خودش را بدون توجه به نت های یکسان بنوازند ایا صدای مطلوب  و مطبوعی  شنیده می شود؟آیا کسی حاضر است برای شرکت در کنسرت این ارکستر بهایی  بپردازد؟

صنعت گردشگری اصفهان همانند ارکستر سمفونی نامنظمی است که هر کس ساز خودش را بدون توجه به نت اصلی و طرح کلی می نوازد.صدور مجوز های بسیار برای هتل سازی ،مراکز اقامتی و گردشگری بدون توجه به برنامه جذب گردشگران خارجی و هماهنگی بین بخشی نه تنها فرصت نیست بلکه در آینده ممکن است تهدیدی برای این صنعت قلمداد شود.

ارکستر سمفونیک صنعت گردشگری اصفهان ابتدا به یک رهبر توانمند و خبره و همچنین طرح کلی و جزیی که وظیفه هر بخش را به طور دقیق مشخص کند،لازم دارد تا تجربه پیامد های صنعت فولاد در استان  تکرار نشود.

https://t.me/hosseinghalriz

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی